neděle 1. května 2016

O tom pěkným ránu na 1.máje

Více foto: Z D E
Ranní procházka po Filipo-Jakubské noci, tedy na 1.máje, stála za to. Chodívám tudy se psem takhle zrána často, i za tmy. Zimu již máme za se sebou, takže nyní již za světla. Překvapuje mne počet lidí, které procházkou na jablonecké přehradě kolem Slunek lze tak časně potkat. Rybáře mezi ně nepočítám, vlastně asi proto, že je, sedící, nepotkáváme, ale míjíme.

Počasí na letošní Čarodějnice skutečně vyšlo, takže pořadatelé Ohňostroje mohli čekat velikou návštěvu. Nevím, nebyl jsem, povinnosti mi nedovolili. Ale že bylo asi opravdu velké množství, dosvědčovaly nejen plné pytle odpadkových košů, ale i množství kelímků, a nejen jich, po trávě poházených. Prospěch z toho měl, kromě stánkařů, i můj pejsek
Více foto: Z D E
Bruno, který si našel špičku buřta. Sice uzeniny pro pejsky zdravé nejsou, ale ten kousek jsem mu nechal, zasloužil si ho.

Ohňostroj se určitě vydařil, mám již zprávy, a nakonec fotodokumentace pana Zbyňka Cincibuse to také dosvědčuje.
 Ohňostroj viz: Z D E 

A také o tom povídal kamarád, co se právě přistěhoval z Liberce. Má okna z EMILKY – on tak říká ulici Emílie Floriánové, rovnou na přehradu a ohňostrojem byl nadšen. I hudbu od přehrady se ženou slyšeli.

Bylo krásně, klid, a to světlo, to ranní...no něco!, fotografové znají. Několik let již nefotím, respektive jen na mobil. Manželka teď doma našla starý takový malý kompakt OLYMPUS FE-340. Vůbec jsme nevěděli, zda ještě funguje. U Lacera mi ho, když do něj byli na vyzkoušení instalovali svou baterii, oprubovali, a že: „Jo, jó, běhá pane! Jen jestli ta baterka už nebude v...“ - a tu se ten mladík zarazil: „...no, jestli ještě bude fungovat?“

Nemaje ani příslušné nabíječky, jsem poděkoval a odešel. Starší nabíječku jsem pak sehnal, za tři stovky, nevím, jestli to je hodně, ale potřeboval jsem ji. A baterie? … nic moc, drží tak několik hodin, uvidíme, jestli se ještě probudí a bude k čemu. Na tu procházku ale stačila, a tak jsem to ráno po Filipo-Jakubské noci, ráno na 1.máje, v tom krásném světle na přehradě v okolí Slunek fotil. 

Podívejte!
Více foto: Z D E

Tak, to je o tom pěkném ránu po Filipo-Jakubské noci všechno.

MW





Žádné komentáře:

Okomentovat